Bugun...

Dünya Basını seçimi nasıl duyurdu?

 Tarih: 25-06-2018 14:06:00
Kenan Sertalp

Dünya basını cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçimlerini manşetlere taşıdı. Öne çıkan başlık "Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın kendisini seçimin galibi ilan ettiği" oldu. Seçimden sorumlu bir kurum olan YSK dan gelen açıklama yerine 'kendisinin kendisini galip ilan etmesi' algısını manşetten kurgulamak bu olsa gerek..
İkinci vurgulanan başlık ise "muhalefetin itirazları" oldu. Halbuki en büyük rakibi bile sonucu gece yarısında kabul etmişti.. Avrupalı dostlarımızın (!) bu seçimi karalama kampanyası önümüzdeki dönemin işaret fişeği denilebilir.
İşte gazetelerin manşetlerinden seçmeler:

* İngiltere’de yayınlanan Guardian gazetesi seçim sonuçlarını “Erdoğan kendisini başkan ilan etti” manşetiyle duyurdu.

* Financial Times gazetesi ise muhalefetin seçim sonuçlarına itiraz ettiğini belirtti.

* ABD’de yayınlanan New York Times “Erdoğan ve partisi hayati önem taşıyan seçimde ilk sonuçlara göre önde” başlığını kullandı.

* Washington Post gazetesi muhalefetin büyük tepkisine rağmen Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın kendisini seçimin galibi ilan ettiğini belirtti.

* Almanya’da yayın yapan Süddeutsche Zeitung gazetesi “Cumhurbaşkanı Erdoğan seçimi kendisinin kazandığını ilan etti” başlığını attı.

* Frankfurter Allgemeine Zeitung, hükümet sözcüsünün, Erdoğan’ın seçimin galibi olduğunu ilan ettiğini yazdı. Haberde seçime katılım oranın yüzde 87 olduğu vurgulandı.

* Fransız Le Monde gazetesi, “Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde zaferini ilan etti” manşetini attı. Gazete, muhalefetin sonuçlara itiraz ettiğini belirtti.

* Le Figaro gazetesi, seçim sonuçlarını “Erdoğan cumhurbaşkanlığı ve parlamento seçimlerinde zaferini ilan etti” başlığıyla okuyucularına duyurdu.

* İspanya'nın El Pais gazetesi, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, muhalefetin son günlerde artan protestoları arasında yeniden seçildiğini yazdı. Haberde seçimlerin, Erdoğan’a güçlü yetkilerle beş yıl daha ülkeyi yönetmesinin yolunu açtığını belirtti.

* İsrail’de yayınlanan Haaretz gazetesi “Erdoğan zaferini ilan etti, muhalefet itiraz ediyor” başlığını kullandı. “Türkiye’deki seçim sonuçları AKP’nin genç neslin oyunu kaybettiğini gösteriyor” yorumunu yaptı.

* Hollanda'da yayın yapan NRC Handelsblad gazetesi "Erdoğan siyasi zaferini ilan etti ancak muhalefet pes etmeyecegini açıkladı" başlığını attı. Seçim kampanyasının çok çekişmeli geçtiğini belirtti.

* Çin haber ajansı Şinhua, "Kritik seçimlerde kesin zafer Erdoğan’ın” manşetiyle gördüğü haberinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ilk turda anketlerde tahmin edilenden daha fazla çoğunluğu elde ettiğine dikkati çekti.

* Japonya'nın Kyodo haber ajansı da seçimi “Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye’deki cumhurbaşkanı seçiminde zafer ilan etti” başlığıyla görerek Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 2003’ten bu yana iktidarda olduğuna değindi.

* Endonezya haber ajansı Antara, "Erdoğan, cumhurbaşkanı seçiminde başarılı oldu" başlığını attığı haberde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yüzde 52,7’lik oy oranıyla kazanmasına dikkati çekti.

* "Erdoğan seçim zaferini ilan etti" başlığını kullanan "Kompas" gazetesi, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın hızlı oy sayımı sonucunda oyların yüzde 50’den fazlasını aldığını ve gelecek 5 yıl için cumhurbaşkanı seçildiğini yazdı.

* Tayland "The Bangkok Post" gazetesi, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Türkiye’deki seçimlerde çifte zafer kazandığını vurguladığı haberinde, Türkiye’deki seçmenlerin ilk kez hem cumhurbaşkanı hem de parlamento için oy kullandığını belirtti.

* Malezya "The Star" gazetesi, "Erdoğan, seçimlerde çoğunluğu kazandı" başlığıyla verdiği haberde Erdoğan'ın cumhurbaşkanı seçiminde oyların yarısından fazlasını aldığını yazdı.

* Singapur "The Strait Times" gazetesi de gelişmeleri, "Erdoğan, cumhurbaşkanlığında ikinci dönemini kazandı" başlığıyla okurlarına duyurdu.

  • BUGÜN ÇOK OKUNANLAR
  • BU HAFTA ÇOK OKUNANLAR
  • BU AY ÇOK OKUNANLAR
YUKARI